Party all night long

I går var det galet, galet i tell you! Kommer till festen vid nio (hemma fest! de bästa kvällarna är faktiskt på hemma fester. Bara trevligt folk, bara bra musik och bara bra helt enkelt), då vi anländer är det inte världens drag. I äkta högstadieanda (kan inte säga att jag saknar den kära högstadietiden) kör vi ett ölspel. istället för öl kör vi lite lyxigare drinkar nu då vi växt till oss och några inte lika lyxiga shots (ja, jag drack. Fan.). Kvällen fortsätter med dans, prat med gamla vänner man inte träffat på år och dar, en del tårar om hur längesen det var man sågs (man blir verkligen extra känslig av alkohol), hålla en främmande tjej i håret då hon kräker (varför blir det alltid jag som får ställa upp? jag kännde inte henne ens) och sen lite mer dans. Vi snor en skateboard och glider fram på gatan.
Jag tar min väska, en vän i var arm och en cider och går ut. Vi bestämmer oss för att dra hem till min systers fest. Där dansar vi på bord och stolar, skrattar tills vi gråter och försäker le och se snygga ut då de äldre killarna pratar med oss. En riktig fjortiskväll, fast bättre.

jag ångrar inte att jag drack igår (eller jo.. för nu är jag ju bakis..)! Det var verkligen värt det, vi hade så himla kul. Kvällen var precis vad jag behövde för att bli nöjd med tillvaron igen. Livet är för härligt för att sitta och deppa hemma över en fläskig mage. Inte för jag säger att jag lägger ner, säger bara att jag faktiskt gjorde rätt i att unna mig en rolig kväll! Eller?

Det sämsta med sprit är att man blandar med bla. läsk och juice, man tar sig en del chips (mååånga chips. det va ju hemmafest..) och sedan en rejäl portion nattmat innan läggdags. portionen var tre gånger så stor som mina vanliga portioner. men än en gång, just då var det värt det.
Fem i morse somnade vi in (börjar se ett mönster, förra helgen gick vi och la oss halv åtta) tio på morgonen går det helt enkelt inte att sova mer. Klart att vi var trötta, men man kan bara inte sova. Jag och min kära kamrat som sov hos mig pratar och skrattar så högt att vi nog väcker alla som bestämt sig för att spendera natten här. Vi pratar om gamla ragg, framtida ragg vi vill ha och frågar min "magic eight ball" om våran framtid (min ser verkligen ljus ut. Fina barn, snygg man och mycket pengar. sweet). Medan jag dricker vatten ur flaskan säger min vän något som just då var väldigt roligt, jag sätter i halsen och vatten flyger upp och ut över hela sängen och kudden. Detta får oss att skratta ännu mer. Vi är oense om jag bara satte i halsen och sen i ren chock spottade ut det, eller om jag faktiskt kräkte vatten. Jag tycker inte jag kräkte, men ska jag vara ärlig så gjorde jag det nog.. men det får bli våran hemlighet, berätta inte för någon!

Trots en vild kväll visade vågen minus 0,2 kg. Sweet. Kanske inte världens bästa viktnedgång med med tanke på gårdagen är jag lycklig att jag inte gick upp!
Så just nu leker livet!










Svar till anna: Kryssen är borttagna för under min tid då jag inte bloggade åt jag lite för mycket om man säger så. Men kryssen kommer snart tillbaka! Pusssssss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0