19/1

Frukost: kellogs k, mellanmjökl och frusna blåbär.
Lunch: Morötter i skolan..
Middag: Lax, gröna bönor och massor med chilli. drack egen pressad pelsinjuice till.
kvällsmål: ska göra en Smoothie på banan, hallon, blåbär och kanel.

Angående denna upprepade frukosten. Det är min absolua favorit frukost! Den är väldigt gott eftersom att blåbären ger det lite sötma och mjölken blir verkligen iskall!

Det känns som om jag äter lite mycket om jag vill gå ner. Åtminstone lite stora portioner. Det ska jag helt klart dra ner på! Det får nog bli ett tips!

Kommentarer
Postat av: Ätstörd människa

Hallå! Haft ditt problem, delvis har. I somras vägde jag mer än någonsin, 67 kg(jag är också 165 lång). Jag tittade mig i spegeln, jag var ful och jag var äcklig och jag var tjock fet och fläskig. Jag gick inte utanför dörren. Var hemma och åt frysta kladdkakor och oboyblandningar. Efteråt så förbannade jag mig på allt och alla. Det jag vill komma till är nr 1, jag har aldrig tyckt någon som legat under eller kring övervikt varit äcklig och har människan varit ful så har det inte berott på vikten. Nr 2, jag gick ned i vikt såg att din målvikt var 52, vilket är precis vad jag väger idag. Men jag gick inte ned av att äta 200 kcal om dagen, under 1000 kcal är svält och jag höll mig precis till tusen. vilket är till varje mål (frukost, lunch & middag) ca 300 kcal och två frukter/grönsaker utöver. Minskar suget till hetsätande och du förlorar inte ämnesomsättningen, hår eller naglar. Gick ned 1-2 kg i veckan. Det är inte extra gröt och banan som gör att man inte går ned, det är hetsätandet!! Och nr 3, jag väger mindre men är inte lycklig och jag känner mig inte snygg och jag har fortfarande inte killar som står på kö till att vilja ha mig. Jag är inte nöjd med 52, jag vill ju ned i vikt, alltid bara lite. Det slutar inte bara för att man når sin målvikt eller "väger som man gjorde förut". Bara för att tjock verkar vara olycklig så är inte smal lycklig. Jaja mitt råd lyder iaf: ät "lite mer" och du kommer i slutändan ha ätit "lite mindre". Min äckelkänsla kom oftast från att jag dagen innnan rensat halva kylskåpet. Hoppas du tar dig ur det, det finns annars hjälp, kuratorer, ätstörningsenheter, sjuksköterskor osv. Jag har testat på alltihopa, inget gjorde mig frisk men absolut friskare!. Puss

2010-04-20 @ 13:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0