Förlåt, förlåt, förlåt

Jag har verkligen inte varit mig själv på sistone. Jag har skitit i bloggen, skolan, vänner och framförallt vikten! Men det ska verkligen bli ändring på det!

Idag åt jag kellogs K till frukost och lite frukt. Nu åt jag precis två kiwi. Sommaren närmar sig och vi ska klara av att bli smala.

Så, hur ska vi göra för att lyckas? Vi måste göra av med mer energi än vi stoppar i oss. Mycket mer energi. Vi ska äta lite, och kalori snålt. Vi skä även röra på oss, väldigt mycket. Igår var jag ute och gick med min farmor och farfar, då kommer en gammal klasskamrat till mig förbi joggandes. Jag vet att hon joggade mellan 7km och en hel mil, för det var den banan vi gick på. Så vill jag också kunna göra. De som joggar har så snygg och smidig kropp liksom.
Jag har alltid skrivit listor på vad jag ska göra. Då jag var mindre handlade det om hur jag skulle städa mitt rum. Jag kryssade i en ruta då jag plockat undan på mitt skrivbord, nästa ruta då jag plockad undan på golvet osv. Nu skriver jag listor om hur jag ska gå ner i vikt, hur och vad jag ska äta och vid vilka klockslag. Vad jag har svårt för är att följa listorna. Men det ska som sagt bli ändring på det.

Vad du alltid måste komma ihåg du då bantar och försöker gå ner i vikt är varför du gör det. Du får aldrig glömma, det är då du börjar hets äta och "unna" dig saker. Du övertalar dig själv att det är okej att äta den där pajbiten eller den där pastan, att du förtjänar något litet. Men då du väl gjort det misstaget talar du om för dig själv att det är okej, och du kommer att göra om det.                                                                                  Varje gång du är hungrig ta istället tag om fettet på din mage, eller dina lår, för då minns du varför du gör det du gör. Varför vill du vara smal då?

* Kläder sitter bättre

* Du ser bättre ut

* Du kan gå till stranden utan att skämmas

* Tittar folk på dig är det för att de tycker att du är SNYGG! inte för att det kollar på den tjocka tjejen..

* Ingen vill ha en tjock flickvän!!!

* Om du är med en kille slipper du tänka på hur din kropp ser ut i olika vinklar, hur fettet viker sig och hur din dubbelhaka ser ut.

* Du kommer att vara glad

* Du är snygg, även utan smink, smala människor ser faktiskt alltid bra ut




Berätta gärna varför du vill bli smal! Vi är ju här för att stötta varandra, tjejer!




Varför vill du sluta vara tjock då, det kan också vara bra att veta:

* Tjocka människor är alltid fula.                                                                 

* Du kan inte ha på dig alla kläder, fettet hänger ut.

* Ingen kille vill ha dig

* Du kan inte vara vid stranden på sommaren

* Du är äcklig om du är tjock! Alla tjocka människor är äckliga


Det jag säger nu kan låta lite hårt. Vissa kanske tar åt sig då jag kallar alla tjocka äckliga. Tar du illa upp så kan du faktiskt sluta läsa min blogg istället, bloggen passar inte alla. Min blogg är till för att hjälpa mig, och andra i min situation. Den riktar sig till alla, oavsett vikt, som vill bli smalare. Och vem vill inte bli smalare?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0